Sunday, October 1, 2017

Kleuren van een donkere huid



Hoi allemaal,

Deze keer ga ik jullie  uitleggen hoe je bruine huid kleurt. Ik weet uit ervaring dat dit best lastig kan zijn. Ik ga dat doen aan de hand van een stel foto’s.  De digi die ik kleur is van Whimpsy Stamps. 

Onder de foto zet ik steeds de kleuren die ik heb gebruikt.
Door de stappen van de foto’s te volgen zie je precies wat je moet doen.
 
 
Foto 1 : kleur een onderlaag met E11 vanaf de haarlijn

Foto 2: de volgende laag kleur je met E13, waarbij je maar een gedeelte over E11 heen kleurt. 

Foto 3: je blendt met E11 en neemt daarbij een klein stukje van E13 mee, om de overgang mooi te krijgen

Foto 4: de volgende laag zet je op met  E23….. kleur in de vorm van het gezicht…..dit is het begin van je schaduw.
 
 

Foto 5: de overgang van E23 blend je met E13

Foto 6: de overgang van E13 naar E11 blend je weer met E11

Foto 7: nu ga je de lijnen van het gezicht uitbreiden met E25

Foto 8: deze keer blend je  de overgang van E25 met E23

  
Foto 9:  herhaal  de stappen van foto 6 en 7

Foto 10: daarna ga je schaduw zetten met E29

Foto 11: de overgang van E29 blend je met E27 (het klopt deze kleur heb je nog niet gebruikt).

Foto 12: herhaal  de  stappen van foto 9 en 6 en kleur de rest van het gezicht in met E13.
 
 
Op deze manier kleur ik alle huid in.
Ik heb de rest van mijn plaatje ingekleurd en dit is dan het eindresultaat.
 

Ik heb de volgende Copic Marker kleuren gebruikt:
Huid: E11 - 13  23 -25 - 27 - 29
Haar : E 23 - 25 - 27 - 29 - 33 - W8 - W10
Shirt: RV13 - 14 - 17 - 19
Rok: B93 - 95 - 97 - 99
Voor de ondergrond: W0 - 1 - 3

De lijntjes met tekst zijn van Studio Light en
zijn gestempeld met Memento inkt "Lulu Lavender" en " Teal Zeal"

 
Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren om je Copic Markers te pakken om onze fantastische hobby uit te oefen.
 
Tot de volgende keer,
 

1 comment:

Margo said...

Mooi gekleurd Saskia en wat een duidelijke tutorial ! Dankjewel !